Mikroblogovací systém Twitter, který umožňuje psát krátká sdělení o 140 znacích, tzv. tweety, potvrzuje svoji využitelnost v oblasti byznysu. Již přibližně dva roky Twitter využívá americký výrobce počítačů Dell, který díky obchodnímu modelu této sociální služby vydělal údajně více než tři miliony amerických dolarů. Jen za posledního půl roku to mělo být víc než milion dolarů.
Dell ukazuje cestu ostatním
Dell, světová dvojka ve výrobě počítačů podle analytické agentury IDC, je jedním z průkopníků využití mikroblogovacího systému Twitter pro obchodní účely. Dell měl za první čtvrtletí letošního roku vydělat celkově 12,3 miliard dolarů. Podle mluvčí Twitteru Jenny Sampson nebyla tato podoba monetizace prostřednictvím Twitteru doposud příliš využívaná, ale dá se očekávat, že s růstem sítě, budou navýšeny i zdroje společností na takové aktivity, které mohou vést k ziskovosti.
Většina příjmů Dellu z operací prostřednictvím Twitteru se uskutečňuje přes účet DellOutlet account. Stephanie Nelson, která je pověřená správou účtu, uvedla, že téměř každý příspěvek zde vede k obchodu. Dell, který má na Twitteru až 600 000 uživatelů spadajících do tzv. followers, spadá se svým účtem do první stovky nejnásledovanějších. Vyplývá to z měření služeb TwitterCounter and Twitterholic.
Podle Jona Gibse, mluvčího Nielsen Online, registrovala společnost v rámci svého měření návštěvnosti webových stránek rapidní nástup Twitteru, jenž umožňuje lidem posílat 140znakové zprávy. Celkový silný růst představoval 3712 procent. Podle Gibse by tato síť mohla změnit budoucnost komplexního segmentu sociálních sítí. Gibs však varoval, že uživatelé jsou ve svém chování proměnliví a nyní populární stránky mohou rychle ztratit přízeň.
Podle nedávné prezentace „Sociální sítě aneb jak je využít pro vaši značku“ Jana Horny, který je specialistou na problematiku Webu 2.0 a sociálních sítí, Twitter za 4 měsíce letošního roku narostl 4krát a má 17 milionů návštěvníků měsíčně. Poslední statistiky o tuzemských uživatelích jsou také zajímavé. Zatímco na začátku března tvořil počet českých uživatelů zhruba 300 000, nyní je to podle prezentace více než půl milionu.
Mikroblogy, jako je například Twitter, využívají i další významné světové firmy. Velká americká firma Comcast má na Twitteru zákaznickou podporu. NASA zase vytvořila mikroblog pro sondu Phoenix, která pravidelně „twítuje“ o tom, jak se jí daří na Marsu.
Zdroj: Reuters