Studie IDC Quarterly Disk Storage Systems Tracker uvádí, že v posledním kvartálu loňského roku vzrostl trh s externími úložišti v oblasti EMEA meziročně o 11,7 %. To ovšem počítáno v dolarech; pokud bychom naopak použili euro (což by také bylo logické, když Evropa, respektive eurozóna představuje hlavní podíl regionu EMEA), pak by šlo o růst pouze 2,4 %.
Každopádně největší růst se týkal kategorie all-flash-array (AFA, 36 %), slušně se prodávaly i hybridní systémy (HFA, hybrid flash array, + 20 %, ovšem jejich podíl na celkovém trhu se už nezvyšoval), pokračoval pokles prodeje systémů s klasickými pevnými disky (-19 %). IDC uvádí, že v Evropě i jinde začaly podniky více nakupovat a obměňovat své IT. Probíhá digitální transformace, v souvislosti se zpracování velkých objemů dat se modernizují datová centra, nasazuje se hyperkonvergovaná infrastruktura. Za těchto okolností se rychle mění i podíly na trhu dodavatelů úuložišť, agresivní cenové nabídky a speciální programy mají šanci na úspěch především na méně rozvinutých trzích.
Co se týče jednotlivých zemí, studie zmiňuje nejistotu ve Velké Británii, ovšem to z hlediska západní Evropy více než kompenzuje především růst v Německu. Nicméně výhled do budoucna je v západní Evropě poněkud nejistý vzhledem k tomu, jak se stále větší podíl podnikových dat bude ukládat ve veřejných cloudech a ceny stlačuje komodizace hardwaru. Růst v zemích střední a východní Evropy je dvojciferný, totéž platí pro Blízký východ a Afriku. IDC zde vidí velký potenciál růstu i pro letošní rok. Z hlediska zastoupení jednotlivých kategorií úložišť AFA/HFA/HDD již mezi jednotlivými trhy není příliš rozdíl (tj. neplatí, že by se na méně rozvinutých trzích kupovala spíše levnější řešení).
Co se týče jednotlivých dodavatelů, jedničkou na trhu externích úložných systémů zůstal ve 4. čtvrtletí loňského roku v oblasti EMEA Dell. Podíl Dellu 25 %, respektive 523 milionů dolarů tržeb, byl ale menší než na konci roku 2016. Na druhém místě je Hewlett Packard Enterprise (17 %), třetí IBM (15 %, meziroční růst prodejů ale celých 42 %). Čtvrté místo patří společnosti NetApp (14 %), z hlediska podílu je pak pátým nejúspěšnějším dodavatelem Huawei (8 %, ovšem meziročně růst prodejů o 138 %).