Mobilní telefon nebo tablet je často jediným zařízením, které má na cestách pracovník k dispozici. Nyní je možnost se s jejich pomocí účinně a rychle propracovat firemním informačním systémem k potřebným informacím a funkcím a také do něj bez zbytečného „proklikávání“ zadat data. S novinkou pro mobilní uživatele ERP systému Vision32 přišla společnost Vision Praha. Jedná se o způsob řešení tzv. „tenký klient“ a přinese užitek obchodníkům, servisu i pracovníkům ve skladech.
Řada firem využívá robustní informační systémy (ERP systémy) pro řízení podnikových procesů. Takové řešení má řadu výhod, jako je propojení agend jednotlivých oddělení, správa dokumentů, neustálý přístup k aktuálním informacím o stavu obchodu, výroby nebo služeb.
Ne všichni zaměstnanci ale neustále sedí u počítače nebo mají na dosah terminály přímo propojené s informačním systémem. „Řada lidí pracuje v terénu, například obchodníci nebo mobilní pracovníci servisu,“ říká obchodní ředitel Vision Praha Jiří Panec. „I ti potřebují včas dodávat informace do systému a jiné z něj získávat. Obchodníky zajímají informace o partnerovi, kterého jedou navštívit, jako je třeba obrat nebo platební morálka. Servis zas zajímá dostupnost náhradních dílů nebo historie oprav u daného zařízení. Na druhé straně jejich nadřízení potřebují mít přehled o tom, kde se právě pohybují, jak tam pořídili a zda na jejich výjezd bude navazovat další akce. Takovým uživatelům Vision32 jsme vyšli vstříc a zapracovali tuto možnost do systému,“ dodává Jiří Panec.
K předávání těchto informací nemusí mít pracovník k dispozici celý systém, na cestě mu postačí jen několik jeho funkcí či modulů. Ve Vision32 je nyní možné poskládat konkrétní menu, které chce mít ten který pracovník na mobilním zařízení zobrazené formou dashboardů. Není třeba stahovat žádnou aplikaci, pracovník se přihlásí na internetovou stránku a přes ni může přistupovat právě k těm agendám, které pro něj byly v ERP systému zpřístupněny. Tenký klient je řešen tak, aby umožňoval pohodlné a intuitivní ovládání. V sídle firmy už nemusí sedět žádná asistentka, která by informace od lidí z terénu shromažďovala a zadávala do systému. Informace jsou k dispozici ihned a je možné na ně okamžitě reagovat.
Jiří Panec zdůrazňuje také flexibilitu takového řešení: „V terénu je důležitá ergonomie, rychlá a intuitivní práce s informacemi a jejich pořizování. Zároveň víme, že v každé firmě probíhají procesy trochu jinak a proto klademe důraz na různorodé informace. Systém je připraven ho v rámci nasazení u konkrétního zákazníka přizpůsobit dle konkrétních potřeb.“
Aplikaci tenký klient využívají také pracovníci velkých skladů, kteří pracují na vysokozdvižných vozících. Ti také nemají čas odbíhat k počítači. Proto mají u sebe terminál s nainstalovaným tenkým klientem, který navíc umí číst čárové kódy, a přes něj jsou řízeny a zaznamenávány všechny skladové operace. Pro své sklady a výrobu tento systém ve Vision32 využívá například společnost BJS Czech, která je součástí švédského holdingu BJS Group a specializuje se na výrobu nábytku.
Funkci tenkého klienta mohou využít i manažeři, kteří chtějí mít přehled i na cestách nebo o dovolené. Ti mohou mít systém nastaven tak, aby se jim zobrazoval např. stav výroby, plnění úkolů nebo porovnání finančního plánu a reality. Tenký klient jim umožní mít firmu pod kontrolou i ve chvíli, kdy nejsou ve své kanceláři.
Petra Batók
manažerka marketingu a PR Vision Praha