Sophos Central je bezpečnostní platforma, která umožňuje navzájem propojit více produktů v rámci konceptu Synchronized Security, přičemž jedním z přínosů je jednotná správa všech produktů z jediné konzole, říká Patrick Müller, který má na starosti budování dealerské sítě britské firmy Sophos v České republice a na Slovensku.
Je Sophos Central zcela nový produkt?
Není to produkt, ale platforma, která je na trhu už několik let a kterou stále doplňujeme o nové funkce. Původně měl Sophos v portfoliu pouze on-site řešení Sophos Enterprise Console, které se instalovalo na servery u zákazníka. Sophos Central oproti tomu funguje v cloudu a nabízí různé možnosti použití v různých webových rozhraních.
Sophos Central však nenahrazuje Sophos Enterprise Console, dává ale zákazníkovi volbu, zda se chce o svoji infrastrukturu Sophos starat sám, nebo ji svěřit důvěryhodnému partnerovi. Tím partnerem může být buď Sophos v rámci cloudových služeb, anebo některý z členů Sophos Cloud Security Provider Program, který bude zákazníkovu infrastrukturu v našem cloudu řídit
Sophos Central Admin nabízí centrální správu téměř všech produktů Sophos, jež jsou všechny zobrazeny v jednom okně prohlížeče, s jednotným pohledem a ovládáním.
Sophos Central Partner je rozhraní určené pro Sophos partnery, kde mohou své zákazníky spravovat jak licenčně, tak z hlediska bezpečnostních výstrah. Mají-li souhlas od svých zákazníků, mohou se přímo přepojit do administračního rozhraní konkrétního zákazníka. Partner, který splní předem definované podmínky, se může stát MSP (Managed Service Provider) a nabízet službu Security-as-a-Service, volitelně též s měsíčním billingem (zpoplatněním).
Díky bezpečnostní výstraze v Sophos Central Partner může dát partner zákazníkovi výstrahu o bezpečnostním incidentu, i když nemá přístup do Sophos Central Admin. Ale ze Sophos Central Partner se lze do Sophos Central Admin pro vzdálenou správu přepnout, pokud to zákazník schválí. Z bezpečnostního hlediska jsou spravovaná koncová zařízení pod nepřetržitým dohledem a plnou kontrolou, ať se jejich uživatel pohybuje kdekoliv po světě. Jedinou podmínkou je přístup na internetu.
V případě on-site řešení Sophos Enterprise Console jsou koncová zařízení pod dohledem a kontrolou pouze přes VPN nebo přes rozhraní Sophos Enterprise Console vypublikované do internetu.
Verze Sophos Central Self Service Portal pomáhá koncovým uživatelům řešit jejich každodení problémy i bez zásahu administrátora. Umožňuje tak například obnovu šifrovacích klíčů produktu Sophos Central Device Enryption, správu vlastního mobilního zařízení v rámci produktu Sophos Central Mobile po celý jeho životní cyklus, anebo správu spamové karantény či obsluhu pohotovostního inboxu.
Sophos Central tedy běží někde v cloudu? Kde?
Ano, Sophos má čtyři datová centra, jedno v Německu, jedno v Irsku a dvě v Severní Americe.
Proč převádíte správu infrastruktury vašich zařízení u zákazníka do cloudu?
Reagujeme na potřeby trhu, kdy zákazník už nevyžaduje vlastní serverovou infrastrukturu pro každou aplikaci či úlohu zvlášť. Cloudové řešení také redukuje náklady, umožňuje to přesun nákladů z investičních (CAPEX) do provozních (OPEX). Kromě redukce a restrukturalizace nákladů umožňuje cloudové stejně jako on-premise řešení rychlejší implementaci a správu infrastruktury důvěryhodným partnerem.
Nenahrazuje tedy platforma Sophos Central administrační nástroj Sophos Enterprise Console?
Nenahrazuje. Dáváme tím naopak zákazníkovi volbu, zda se chce o svoji infrastrukturu Sophos starat výhradně sám, na svých serverech, nebo zda může tuto část své infrastruktury předat do Sophos cloudu, do cloudového řešení Sophos Central, a do péče důvěryhodného partnera.