Zkušenosti z úspěšných projektů robotizace vybraných finančních a HR procesů v pražském centru podnikových služeb SAP Services přispívají k rozvoji platformy SAP Leonardo. Cenné jsou prý zejména analýzy a návrhy nejlepších praktik, postupů a inovací z oblasti HR, stejně jako zkušenosti s využitím prvků umělé inteligence a strojového učení.
Nově SAP Services zavádí automatizaci například do oblasti párování životopisů, plánování pohovorů či školení a zpracování dotazů od interních zaměstnanců. Cílem těchto aktivit je eliminovat opakující se manuální činnosti.
Párování životopisů mezi sebou porovnává popisy otevřených pracovních pozic z HR systému s životopisy uchazečů. HR pracovníci je díky tomu nebudou muset jeden po druhém procházet. To za ně udělá stroj, který navíc průběžně rozvíjí svoje schopnosti díky strojovému učení.
Plánovač školení bude doporučovat zaměstnancům vzdělávací kurzy, které by měli na základě svých profilů a dovedností absolvovat. Propojí informace z více systémů, vytvoří školicí plán kurzů a certifikací a přihlédne i k hodnocení kurzů spolupracovníky. HR pracovník nebude muset pro každého zaměstnance takový plán tvořit manuálně a bude se moci spolehnout na to, že zaměstnanci mají možnost rozvíjet svoji kariéru podle individuálních potřeb.
Pro oblast náboru se připravuje virtuální asistent pro sjednávání schůzek s uchazeči. Plánování termínů pohovorů, především za přítomnosti více osob, není triviální, ačkoliv se jedná o čistě manuální opakující se činnost bez nějaké zvláštní přidané hodnoty. Virtuální asistent má přístup ke komunikaci s uchazečem a automatizuje plánování termínů pohovorů prostřednictvím sdílených kalendářů.
Další fázi mohou v budoucnu představovat náboroví chatboti, díky nimž by uchazeč mohl náborový proces absolvovat vzdáleně v čase a místě, které mu vyhovuje, třeba přes mobilní telefon. Chatbot bude mít k dispozici vstupní údaje i životopis a během virtuálního pohovoru zjistí další informace, prověří psychologické aspekty kandidáta, udělá základní rozbor a doporučí vhodné pozice. Navíc prý bude umět udělat třeba i virtuální prohlídku kanceláře.
Zatímco lidé administrativní práci odvádějí s různou rychlostí a v různé kvalitě, virtuální asistenti pracují rychleji a v konzistentní kvalitě. Pracovníci mají díky této automatizaci procesů více času na činnosti, ve kterých mohou lépe uplatnit svoje přednosti a zaměřit se na oblasti s vyšší přidanou hodnotou.