Mezi nejzajímavější novinky, které Oracle na letošní konferenci OpenWorld 2018 představil, patří kromě Gen 2 Cloud personalizovaní digitální chatboti. Společnost také pokračuje v přibližování moderních technologií, jako jsou umělá inteligence, strojové učení, blockchain a Internet věcí, směrem k reálnému podnikovému nasazení.
Personalizovaní digitální chatboti
Oracle na konferenci Oracle OpenWorld oznámil dostupnost řešení Oracle Digital Assistant. Nasazením tohoto řešení dokáží podniky významně zvýšit svou produktivitu. Zaměstnanci tak získají jediného komplexního digitálního asistenta, který může být vyškolen k podpoře řady aplikací, ať už jde o HR (lidské zdroje), ERP (plánování podnikových zdrojů), CRM (řízení vztahů se zákazníky) nebo CX (zákaznická zkušenost). Díky využití umělé inteligence asistent získává znalosti specifické pro dané domény, chápe kontext i záměry uživatelů. Dokáže identifikovat vzory chování uživatelů, učí se z nich a poté za zaměstnance automaticky a proaktivně provádí rutinní úlohy, např. schvalování výdajů nebo plánování schůzek.
Řešení Oracle Digital Assistant je založeno na platformě Oracle Cloud Infrastructure a svými funkcemi výrazně převyšuje dnešní standardní chatboty, které jsou schopné poskytovat pouze jednoduchou, jednoúčelovou a lineární odezvu. Oracle využívá umělou inteligence a strojové učení pro zpracování přirozeného jazyka (NLP), porozumění přirozenému jazyku (NLU), díky čemuž se Oracle Digital Assistant dokáže plně integrovat do podnikových aplikací.
Uživatelé mohou s digitálním asistentem Oracle komunikovat hlasem, jedná se nicméně o řešení nezávislé na platformě, které může stejně dobře podporovat oblíbené platformy pro zasílání zpráv (messaging), jako je Slack, Facebook Messenger, WeChat a Alexa. Vestavěné analytické nástroje umožňují podnikům monitorovat využití asistenta, chování uživatelů a výkonnost aplikací, díky čemuž lze neustále provádět další analýzy a fungování asistenta vylepšovat. Výhodou nabídky Oracle je, že se hladce integruje s rozšířenými službami rozpoznávání hlasu, jako je Apple Siri a Google Voice.
Chatbot pojmenovaný MatchBot, implementovaný v rámci cloudové platformy Oracle, byl již nasazen např. organizátory profesionálního tenisového turnaje Mutua Madrid Open. MatchBot dokáže díky umělé inteligenci vést v přirozeném jazyce běžnou konverzaci s fanoušky, poskytovat jim informace o hráčích, výsledcích, ale stejně tak o slevách, prodeji vstupenek nebo parkování.
Umělá inteligence, strojové učení, blockchain a Internet věcí
Napříč portfoliem cloudových řešení Oracle jsou k dispozici nastupující technologie, jako je umělá inteligence, strojové učení, blockchain, Internet věcí a rozhraní pro přímou komunikaci mezi člověkem a systémem. Tyto technologie na všech úrovních (IaaS, PaaS i SaaS) podporují jednak samotná cloudová řešení Oracle, ale navíc jsou k dispozici i takovým způsobem, aby je zákazníci mohli využívat i při tvorbě vlastních aplikací.
Aplikace Oracle CX pomocí nástrojů AI automatizují reakce na požadavky zákazníků a umožňují jim poskytovat personalizované služby. Strojové učení hraje významnou roli v nabídce bezpečnostních řešení Oracle. Několik desetiletí trvající vývoj databáze Oracle díky strojovému učení vyústil v autonomně fungující databázi.
Nabídka Oracle Blockchain byla nově rozšířena o službu určenou speciálně pro dodavatelské řetězce a logistiku. Blockchain nyní umožňuje sledování pohybu zboží v rámci celého dodavatelského řetězce, a zvyšuje tak jeho přehlednost.
Aplikace poskytované v rámci cloudových služeb SaaS společnosti Oracle díky umělé inteligenci dále zdokonalují uživatelské rozhraní. Díky chatbotům, rozpoznávání hlasu a dalším novým podobám interakce člověk–počítač je nyní ovládání aplikací Oracle intuitivnější a uživatelskou zkušenost lze lépe personalizovat.
Více z konference Oracle OpenWorld 2018
Zahájen Oracle OpenWorld 2018, součástí je i Code One
Larry Ellison představil Oracle Gen 2 Cloud
Oracle: Podniky kvůli cloudu už letos začaly zavírat datová centra
Oracle nabízí nové cloudové bezpečnostní služby