Kvalita pro společnosti už neznamená jen mít bezvadný produkt, ale zahrnuje například také management nebo výcvik zaměstnanců. Čím dál důležitější je i interní komunikace uvnitř firmy a zajištění a kontrola pohybu dat.
Jedním z odvětví, kde je extrémně důležité dbát na kvalitu, je automobilový průmysl. „Výroba se musí řídit množstvím norem a regulací. Společnosti tak potřebují nástroje, díky kterým ušetří nejen čas, ale sníží i náklady vynaložené jinak na kontrolu dodržování těchto norem,“ říká ředitel společnosti IFS Jozef Kováčik. Využitelných nástrojů je pak celá řada. Od řízení komunikace, obchodních procesů po plánování náboru a práce se zaměstnanci.
Nejde jen o řízení samotné výroby, volbu materiálů a speciálních výrobních postupů. Automobilový průmysl podléhá mnoha normám a kritériím hodnocení kvality. Globální standard pro výrobce aut určuje například mezinárodní norma s názvem ISO/TS 16949. Další normy se ale týkají například právě materiálů. Cílem všech těchto regulací je především zákaznická spokojenost. Celý proces výroby je pak systém propojených aktivit, které je třeba sledovat a kontrolovat. Vše musí splňovat vymezené standardy.
Jak software podporuje fungování společnosti
„Jde i o operace, kterým někdy nebývá přisuzována taková důležitost. Efektivní správa dokumentů ale dokáže ušetřit čas i peníze. Díky aplikacím jako je například IFS Document management jsou data přístupná těm pravým lidem, v ten pravý okamžik,“ vysvětluje Kováčik. V oblasti lidských zdrojů zase pomáhají tyto systémy především s administrací. Jednotlivé komponenty poskytují rychlou a přesnou analýzu, kterou využijí nejen personalisté při svých strategických rozhodnutích. Kompletní informace, které jsou díky tomu k dispozici tak posouvají dopředu nejen zaměstnance jako jednotlivce, ale především přispívají k rozvoji celé společnosti.
Informace, které výrobní společnosti zpracovávají jim tak pomáhají nejen snižovat náklady nebo minimalizovat odpadní materiály, ale umožňují mít pohromadě kompletní informace o chodu firmy. Kromě jiného tak mohou díky efektivní práci s daty snadno dodržovat zmíněné normy kvality.
Celý výrobní koloběh pak v podstatě začíná a končí u zákazníka. Ti totiž mají důležitou roli u definování požadavků jako vstupních informací. Stejně tak je ale důležité vyhodnocovat jejich spokojenost s konečným produktem. I to jsou aktivity, které generují data. A ty je potřeba zpracovat a využít jejich potenciálu.
O společnosti IFS
Společnost IFS je celosvětově uznávaným lídrem v oblasti vývoje a dodávání podnikového informačního systému pro ERP (Enterprise Resource Planning/Plánování podnikových zdrojů), EAM (Enteprise Asset Management/Správu provozních prostředků) a ESM (Enterprise Service Management/Řízení podnikových služeb).
IFS Applications přináší veškerou funkcionalitu, kterou firmy očekávají od špičkového ERP systému a navíc vestavěnou funkcionalitu pro řízení dalších kritických částí podnikání. Tímto způsobem lze snížit náklady na správu majetku během jeho celého životního cyklu i na správu potřebných informací. Funkčnost systému IFS Applications pomůže optimalizovat jak kancelářské, tak terénní zdroje, a zajistit tak efektivnější provoz. Díky dokonale propojenému systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) a podpoře kritických podnikových procesů, jako je správa financí, HR nebo Business Intelligence, získá firma zákaznický pohled na každodenní podnikové činnosti. V kombinaci s našimi hlubokými znalostmi o trhu tak IFS Applications přinášejí kompletní řešení pro všechny potřeby podnikání.