Apple svou novou reklamní službu iAd uvede nejdříve v prosinci ve Francii a Velké Británii, v lednu 2011 pak také v Německu.
Reklamní služba iAd společnosti Apple.
Americká technologická společnost Apple uvedla, že ještě do konce letošního roku přivede svou reklamní službu iAd také do vybraných evropských zemí. Jako první se s ní ještě v průběhu prosince letošního roku budou moci setkat majitelé mobilních zařízení Apple ve Francii a Velké Británii, v lednu pak iAd vstoupí také na německý trh. Případná expanze do dalších evropských zemí nebyla oznámena. V České republice se iAd do konce roku 2011 s největší pravděpodobností vůbec nedočkáme.
Apple také oznámil, že v tuto chvíli má pro evropský trh uzavřeny smlouvy se společnostmi jako je Anheuser-Busch InBev, L’Oreal, Renault, LG Display a Louis Vuitton. To je ovšem poměrně málo. Lze tak očekávat, že firma v následujících týdnech seznam klientů výrazně rozšíří.
Výrobce Apple svou vlastní reklamní službu iAd spustil 1. července letošního roku. Její dosavadní výsledky jsou zatím podle analytiků nejasné, samotný Apple ji ovšem označuje za úspěch. Podle oficiálních informací se Applu podařilo uzavřít smlouvu o poskytování reklamy s více než polovinou 25 největších amerických inzerentů. O jaké konkrétní firmy se jedná, ale firma nespecifikovala.
Apple svým reklamním projektem iAd přímo konkuruje technologickému gigantu Google, který na internetové reklamě vyrost a v oblasti té mobilní se v současnosti velmi aktivně prosazuje. Právě uvedení iAd se stalo námětem několika svárů mezi oběma společnostmi.
Služba iAd je na rozdíl od jiných podobných projektů významně propojena s aplikacemi, které si uživatelé sami kupují, stahují a instalují do svých mobilních zařízení Apple. Díky promyšlenému systému provizí a odměn Apple motivuje nezávislé vývojáře k implementaci iAd do co největšího počtu dostupných programů, firma pak zajišťuje pouze tematický reklamní obsah. Nevýhodu je omezení služby iAd pouze pro zařízení s operačním systémem iOS 4 a novější. Ten lze instalovat do nejnovějšího smartphonu iPhone 4 a jeho starší generace 3GS, tabletu iPad a současné a předcházející verze multimediálního přehrávače iPod Touch. To celkově představuje zhruba 20 až 30 milionů zařízení což, vzhledem k masivnímu rozmachu „googlovské“ platformy Android není nijak oslnivé číslo. Skutečný úspěch iAd je tak často diskutován.
Zdroj: Reuters